Skip links

Atskats uz konferenci “MĀJOKLIS 2025”

Šodien “Vestabalt” valdes locekle Līga Plaude piedalījās konferencē “MĀJOKLIS 2025”, kurā uzsvēra pārvaldīšanas uzņēmumu darbības ētikas, vienotu standartu un labas prakses nozīmi nozares attīstībā.

Īpaši tika akcentētas problēmsituācijas, kas pēdējā laikā rodas ēku nodošanas un pieņemšanas procesā. Diemžēl arī ilggadīgi un labi zināmi pārvaldīšanas uzņēmumi nereti nenodod pilnu finanšu informāciju, debitoru sarakstus, datus par rezerves fondu atlikumiem, kā arī nenodrošina likumā noteiktās informācijas ievadi BIS sistēmā par apsaimniekojamajām mājām.

Šādās situācijās iedzīvotāji bieži vien nonāk ķīlnieku lomā un ir spiesti vērsties policijā vai tiesā. Šie procesi ir laikietilpīgi un prasa papildu finanšu līdzekļus. Ir jāmeklē risinājumi, kas ļautu šādas strīdus situācijas risināt efektīvāk – piemēram, deleģējot Pārvaldnieku asociācijai vai citai NVO tiesības izskatīt šādus gadījumus un palīdzēt iedzīvotājiem saņemt trūkstošo informāciju no iepriekšējā pārvaldnieka.

Pārvaldniekam tiek uzticēts viens no vērtīgākajiem Latvijas ģimeņu īpašumiem – mājoklis, un ir ārkārtīgi svarīgi, lai profesionāla pārvaldnieka darba rezultātā šī īpašuma vērtība pieaugtu, nevis samazinātos nepietiekamas apsaimniekošanas dēļ.

Daudzi projekti, kas būvēti 2006.–2008. gadā, joprojām tiek dēvēti par “jaunajiem projektiem”, taču pēc gandrīz 20 gadu ekspluatācijas šīm ēkām jau nepieciešami pirmie nopietnie remontdarbi. Ir būtiski izstrādāt ilgtermiņa uzturēšanas plānu, lai iedzīvotāji varētu savlaicīgi plānot ieguldījumus un finanses. Tas gan prasa papildu zināšanas un darbu no pārvaldnieka puses, tāpēc daudzos īpašumos šādi plāni joprojām netiek izstrādāti.

Zinošs un prasīgs klients, kurš spēj pieprasīt kvalitatīvu darbu un plānošanu no sava īpašuma pārvaldnieka, diemžēl daudziem apsaimniekošanas uzņēmumiem nav ērts. Vairāku gadu laikā pārvaldnieki ir pieraduši strādāt pēc minimālās programmas – izsūtīt rēķinus un nodrošināt kāpņu telpu uzkopšanu. Šāda pieeja ir steidzami jāmaina.

Mājokļu īpašnieki ir jāizglīto par to, ko viņi ir tiesīgi pieprasīt no sava pārvaldnieka. Tikai tad, kad pārvaldnieks uzņemas atbildību un aktīvi darbojas pie īpašuma tehniskā stāvokļa un vērtības ilgtermiņa uzturēšanas, mēs varam runāt par patiesi kvalitatīvu pārvaldīšanu.

🍪 Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu Jūsu mājas lapas pieredzi. Learn more